woensdag 21 december 2011

De Eerste (deel 2)

Afgelopen juli, in de zomervakantie ben ik begonnen met het maken van mijn eerste quilt. Het idee was om een kraamcadeautje te maken voor een baby'tje dat onderweg was. Zodra we wisten dat het een meisje werd, zijn we boodschappen gaan doen. We kozen voor felle kleuren en kochten verschillende roze stoffen op de markt. De andere stoffen had ik al.
Ik tekende een patroon met rechte vlakken voor verschillende dieren en figuren. Mijn vriend (mede-gever van het kraamcadeau) vond dat de vlakken gedraaid moesten worden. Dat was inderdaad veel leuker, maar ook moeilijker. Ik ben blij dat ik naar hem heb geluisterd, ik ben erg tevreden met het resultaat!




Het bijtje




De kikker, mèt kroontje


Een bloem in het midden



Een vogeltje met een strikje



Een vlinder



Voor de achterkant koos ik een stof met bloemetjes in verschillende roze kleuren en groene takjes. Onder in de linkerhoek maakte ik een label. 



Het cadeau



De nieuwe eigenaren waren erg blij met het cadeau, het was iets dat ze nog op hun verlanglijstje hadden staan!

De verschillende delen heb ik met de naaimachine aan elkaar gemaakt. Ook de applicaties zijn op de naaimachine gemaakt. Het quilten, de binding en het label zijn met de hand gemaakt. Het was even doorwerken, maar gelukkig was het op tijd klaar.
Ik heb dit project vooral als een oefening gezien en ik ben erg tevreden over het resultaat!

Dit is zeker niet mijn laatste!!

2 opmerkingen:

  1. Gelukkig, want deze kraamquilt is keileuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Supergoof: Bedankt! Ze zijn erg blij met het cadeau

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...