vrijdag 10 februari 2012

Rode wangen, Koude neus

Het is echt heel koud hè! Normaal gesproken vind ik het niet erg om naar buiten te gaan, maar nu vind ik het echt niet leuk. Het liefst zou ik met dit weer de hele dag binnen zitten en iets maken. Lekker warm en knus. Maar helaas, af en toe moeten we naar buiten. Als ik dan weer lekker binnen ben, heb ik rode wangen en een koude neus van het weer buiten. Het duurt dan ook altijd een tijdje voordat ik weer opgewarmd ben. Daar heb ik nu iets op gevonden!

In de tas van Oma is het altijd een rommeltje. Ik ben namelijk niet zo'n goede opruimer.. (helaas). Er zitten dan ook een heleboel projectjes in. De meeste zijn maar half afgemaakt, maar andere zijn al helemaal klaar.  


It's really cold, isn't it? Normally I do not mind going outside, but now I really dislike it. I prefer to sit inside all day and make something nice when it's so cold. Warm and cozy. Unfortunately, sometimes we have to go outside. And when I'm inside again, I have red cheeks and a cold nose. It always takes a while before I'm warmed up again. I have now found a solution!
It is always a mess in grandmother's bag. That's because I'm not a great cleaner.. (unfortunately). There are a lot of projects in the bag. Some of them are finished, but most of them are not. 


Zo kwam ik ook deze handwarmers tegen. Een paar jaar geleden heb ik ze gemaakt en ze komen nu heel goed van pas! Ik heb geen patroon gebruikt, maar ik ben gewoon gaan breien. Af en toe deed ik ze om mijn polsen en dan bedacht ik wanneer de duim bijvoorbeeld moest komen en hoe ik die dan moest breien. Eigenlijk vind ik het een wonder dat ze zo goed zijn gelukt. Ik denk dat ik ze nu niet meer zo kan maken. Heel jammer dat ik niet heb opgeschreven hoe ik ze heb gemaakt, want ik zou er graag nog meer maken. 

I found these handwarmers. I made them a few years ago and now they really come in  handy! I didn't use any pattern, I just started knitting. I would put them around my wrists occasionally to see if they would fit and when I had to make the holes for my fingers. It's a miracle that they were a succes. I don't think I can make them again. It's a shame that I didn't write down how I made them, because I would love to make many more. 


Nu kan ik met warme handen blogberichtjes lezen en schrijven!

Now I can read and write blogposts with warm hands!




5 opmerkingen:

  1. Een goed idee om lekker warm te blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anne, wat leuk een jonge meid die van handwerken houdt!
    Ik ben volger van je blog geworden dan kom ik zo nu en dan eens bij je kijken. Succes en groetjes, Wilma (ook een Brabantse)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het erg knap gedaan hoor zo zonder patroon en bovendien zien ze er ook nog eens erg leuk uit!

    Groetjes en een fijne week,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja die lijken me lekker als het koud is :) knap gemaakt helemaal uit je hoofd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Those are a really good idea. I must get some too. I bet you could find a pattern for them now. I have seen lately where others have knitted them. But wow, you made these without a pattern! Very nice!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...