donderdag 2 februari 2012

Roze Blokken


De afgelopen weken heb ik vooral aan de quilt voor mijn zusje gewerkt. Dat moet ook wel, want eigenlijk zou ie komende augustus, wanneer mijn Zusje 16 wordt, wel af moeten zijn. Op de foto hierboven ligt er een rij, nog warm en plat van het strijkijzer, op de strijkplank. Ik strijk trouwens altijd elke naad. Niet naar één kant, maar open. Dan ligt de lap altijd extra plat.

Hier laat ze de vierkantjes die tot nu toe klaar zijn, zien.


Let ook op de roze panter-print pyjama! 

Er zitten nu 14 rijen van 6 vierkantjes aan elkaar. Nog heel wat te gaan. 

Kijk, hier kijkt ze stiekem over de lap heen:


Helaas kan ik de komende tijd wat minder lapjes aan elkaar maken. Er staat een leuk, maar druk weekend voor de boeg, en daarna natuurlijk weer een week vol colleges.

6 opmerkingen:

  1. Mooi, die lieve zachte kleurtjes. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt me een hele klus om zo'n quilt te maken, maar het ziet er al heel mooi uit! Daar zal je zus wel erg blij mee zijn!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt dat mooi! Heel erg lief, met die zachte kleurtjes! En ach, het is nog geen augustus toch? Komt vast allemaal goed, alvast fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hoeft dus niet te twijfelen over de kleur! Het ziet er al mooi uit, en ik weet zeker dat je'm af krijgt voor augustus. Succes met je studie
    groetjes janet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het patroon vh leesplankje heb ik via marktplaats gekocht.
    Succes met het kleed voor je zus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee Anne, wat leuk dat je een quilt maakt voor je zus, maar naden openstrijken in een quilt is NOT DONE, je zorg voor zwakke plekken! Dus rustig alles een kant uitstrijken, houd een naadtoeslag van een 1/2 cm of een 1/2 inch, als het goed is quilt je ook op die afstand en zul je dus geen last hebben van de stof die er onder zit. Je loopt de kans dat je met het uiteindelijke quilten inkijk krijgt wanneer je de naden open strijkt!
    Groetjes, Juud

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...