zaterdag 10 maart 2012

Oeps!

Ik dacht dat het leuk zou zijn om eens baby sokken te breien.
Dat duurt niet zo lang, is niet moeilijk en het is leuk om ze cadeau te geven!

Daar ben ik dus ook mee begonnen. Een leuk blauw kleurtje gekozen en breien maar!
Omdat ik niet zo goed wist met hoeveel steken ik moest breien heb ik het kleinste aantal gekozen uit het boekje. Daar stond dat ik 46 steken op moest zetten.

Maar moet je zien:


Veel te groot voor kleine baby voetjes!

Breien jullie wel eens baby sokjes? Hoe breien jullie ze?

9 opmerkingen:

  1. Hoi Anne, ik gebruik de matentabel van Wolhalla, die kun je vinden op hun website www.wolhalla.nl Hier kun je ook vast een peutertje blij mee maken hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou in een baby breiboek kijken.
    De juiste naalddikte bij de juiste garendikte en eerst even een klein proeflapje breien.
    bv 5 x 5 cm en dan opmeten. Het aantal naalden, die je gebreit hebt tellen en ook het aantal steken ( van die 5cm) Dan kun je uitrekenen, hoeveel steken je voor het sokje op moet zetten.
    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Anne leuk dat je langs kwam.
    Wel vervelend dat het sokje niet geworden is wat je voor ogen had.
    Ik heb wel een patroontje van hele kleine baby sokjes maar dat zijn sokjes voor een pasgeboren baby en er wordt een gaatjes rand in gebreid waar een koortje door moet.
    Ik weet niet of dat de bedoeling is.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wel een mooi sokje om te zien en hopelijk groeit het voetje er vanzelf in!!
    groetjes janet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het kousje is perfect gebreid hoor; 't lijkt groot maar aan een babyvoetje is dit niet zo.
    Zelf brei ik liever het schoentjesmodel uit de boeken van Phildar of Bergère de France. Maar je kan ook patroontjes vinden op www.garnstudio.com.
    succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee om baby-sokjes te breien!
    Ik ben zelf geen breister helaas dus ik kan je geen advies geven,
    vind het er wel heel schattig uit zien. Ach en als deze te groot is,
    brei er dan nog een van deze grootte en dan heeft een dreumesje, peuter of kleuter
    er ook veel plezier van :-)

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattig sokje, een leuk idee!
    Jammer dat 'ie te groot is,..maar ach,..brei er nog
    een van deze grootte en dan heeft een dreumesje, peutertje of kleuter
    er vast ook veel plezier van :-)

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sokken heb ik nooit gebreid ... (wel truien (half af vaak ... (o) en een sjaal...)
    Maar je hebt (de) lapjes gewonnen !
    Als je me mailt kun je aangeven hoeveel en waar naartoe de lapjes kunnen ...:o)!
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...