donderdag 7 juni 2012

Een lekkere (?) snack


Hier walgen ze thuis van.

At my place, they are disgusted when they see this. 


avocado

Een avocado.
De gekste bekken worden er getrokken als er een op tafel komt.


An avocado.
They make funny faces and start screaming when they see one. They can’t believe anyone would want to eat one. 


avocado pit

Ik vind ze heerlijk.
Een hele is vaak te veel. Gelukkig kun je ze goed bewaren door de helft waar de pit nog in zit in de koelkast te leggen.


I love them. 
One is often too big for me, so I cut them in half and put the half with the pit still in it in the refrigerator. 


avocado snack

Een beetje kruidenzout (van demeter) of peper en zout over de avocado strooien en het is een heerlijke snack voor tussendoor. Gewoon met een lepeltje uitlepelen. En met crackers met kaas is het een lekkere lunch!

A little ‘kruidenzout’ or salt and pepper and it is a really nice snack. You can just scoop it with a spoon. Add crackers and cheese to make it a nice little lunch. It is also possible to butter crackers or bread with avocado. Again, just add salt and pepper. 

Avocado's zijn ook nog eens erg gezond door de goede vetten die erin zitten. Het is dus erg jammer dat ik bij ons de enige ben die ze eet.

Wat vinden jullie van avocado's?

Avocado is really healthy because of all the healthy fats, so it is a shame that I am the only one eating them around here. 

What do you think of avocado? 
Do you eat, love or hate them?

9 opmerkingen:

  1. Ik vind ze ook HEERLIJK ...!!
    en ook op de manier zoals jij ze beschrijft, ook met bijvoorbeeld tonijn en rauwkost is advocado erg lekker ..!
    Schijnt wel een beetje een dikmaker te zijn ... maar ja zo af en toe :o))
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog nooit geprobeerd!! maar je crackers met kaas zien er verleidelijk uit!!
    groetjes janet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Anne, I LOVE avocado's also! They are delicious with cold chopped chicken in a sandwich, also nice with tuna in a sandwich. As you said they are full of healthy fats! Enjoy, oh and they are also delicious tossed with lettuce. Have a great day, Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk bij of op het brood, met wat peper en zout, of kruiden zout.
    smullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Anne, ik vind ze dus ook niet lekker.. en met mij m'n hele gezin. Ze komen hier dus niet in huis. En dat is maar goed ook want als onze papegaai er een klein friemeltje van zou eten, valt-ie dood van zijn stok. Voor papegaaien zijn ze dodelijk. Wat ik wél leuk vind aan een avocado: je kunt de pit planten, krijg je een hele decoratieve plant...

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ow, vergeet ik te vermelden dat je een avocado-pit wel heel lang moet weken voordat-ie ontkiemen kan...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Om eerlijk te zijn, eet ik ze nooit... waarom niet? Geen idee... Maar je brengt me op een idee ;0)!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook ik ben niet zo'n advocado mens maar zoals je het op de foto zet zou ik
    er toch spontaan nog weer eens proberen :-)
    Het ziet er smakelijk uit!

    Fijne dag,

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb ze wel eens gebruikt in een gerecht maar zo gegeten heb ik ze nog niet.
    Misschien eens proberen, ze zijn inderdaad erg gezond dus het proberen waard.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...