zaterdag 16 juni 2012

Mugrug

Alweer een hele tijd terug maakte ik een roze mugrug met een cupcake voor mijn zusje. Nu heb ik eigenlijk twee zusjes. Zusje M is de jongste en die is roze-gek. Alles wat roze kan, wil ze in het roze: de muren van haar kamer, schoenen, boeken, noem maar op. Zusje J is de middelste en zij is anti-roze. Ze draagt shirts van metalbands en luistert graag naar rock en metal. Het is natuurlijk niet leuk om voor één zusje iets te maken en voor de ander niet.. dus kwam er nog een mugrug voor zusje 2! Niet roze deze keer.. maar rood.

I made a pink mugrug with a cupcake for my little sister. But I have another sister. Sister M is the youngest and she is a pink-aholic. She wants everything in pink: the walls in her room, shoes, books etc. Sister J is the middle sister and she is anti-pink. She wears metalbandshirts and listens to rock and metal. It’s not nice to make a present for one sister, but not for the other, so.. I made another mugrug! This time a red one. 

Mugrug 0

Dit zusje kreeg haar naam erop geborduurd.

I embroidered her name on it.

Mugrug 1

En, voor een echte muzikant, muziek-bedeltjes.


And because she likes music so much, I added music charms.



Mugrug 2

Het is leuk om deze kleine werkjes te maken. Het is klaar in een avond en het is een goede oefening. Bij deze wilde ik graag het quilten op de naaimachine oefenen, maar toen ik de laatste steekjes van de binding deed, zag ik dat ik het quilten helemaal was vergeten! Nu moet ik er nog een maken om te oefenen.. erg hè? :)

It’s fun to make these small projects. They are finished in an evening and it is a great way to practice skills. I wanted to practice my machine quilting with this one, but I totally forgot to quilt it! So... I have to make another one.. only because I have to practice of course :)

5 opmerkingen:

  1. Beautiful Anne, that is very nice of you to make such nice gifts for your ssters.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal niet erg !!
    het ziet er heel leuk uit.
    Je kunt deze alsnog doorquilten.
    In het midden beginnen en dan naar de zijkanten werken.
    Stel dat de achterkant een beetje gaat bollen, dan maak je daar de binding een stukje los en met een beetje ' moffelen ' kun je het dan wel weer glad maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben het helemaal met je eens, dat het zo leuk is kleine projecten te maken! Heerlijk, om iets zo snel af te hebben. De mug rug voor je J zus is erg leuk geworden! Leuk, met de muzieknoten en G-sleutel (?)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk gemaakt ze zijn er vast erg blij mee en
    dan ook nog zo persoonlijk en op hun karakter gebaseerd.
    Heerlijk om iets te maken dat in een avond klaar is, dat geeft zoveel
    voldoening!

    Fijne dag,

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Very cute! I love the addition of the little charms, it really makes it :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...